niedziela, 8 maja 2016

016. Czarodziejskie glinki

Hej Kochane!
Ostatnio M. pisała o naturalnych kosmetykach w których zawarte są glinki. Gdy zaczynałam swoją przygodę z tego rodzaju kosmetykami, zaczęłam także czytać co nie co na temat samych glinek. I pomyślałam, ze skoro mają tak fantastyczne działanie to czemu by nie wypróbować ich jako maski do twarzy. Już po kilkurazowym stosowaniu moją twarz oczyściła się a także stała się miekka i bardziej nawilżona.

Znalazłam 4 rodzaje glinek które mnie zainteresowały: czerwona, żółta, zielona i biała. Kupiłam w sklepie internetowym kilka opakowań po ok. 100 gram w cenie 5.50 zł za paczkę z firmy „Skarby Afryki”. Jest nas w domu kilka kobiet o przeróżnych rodzajach cery, więc każda z nas wybrała sobie inna glinkę odpowiadająca jej potrzebą:)


1. Glinka czerwona przeznaczona jest do skóry tłustej, mieszanej, wrażliwej, z pękającymi, rozszerzonymi naczynkami. Łagodzi objawy trądziku, nawilża i wygładza skórę, dogłębnie oczyszcza, zapobiega pękaniu naczynek krwionośnych, wygładza zmarszczki i zapobiega ich poswtawaniu, zamyka rozszerzone pory, działa ujędrniająco, poprawia koloryt skóry.

2. Glinka zielona przeznaczona do skóry suchej, atopowej, trądzikowej. Działa nawilżająco, dezynfekująco, odżywczo sprzyja pozbywaniu się cellulit. Łagodzi objawy trądziku , usuwa ze skóry toksyny,  zmniejsza zmarszczki i zapobiega ich powstawaniu, działa wyszczuplająco i ujędrniająco, dogłębnie oczyszcza skórę, wygładza naskórek, zamyka rozszerzone pory, łagodzi podrażnienia naskórka. UWAGA! Podczas stosowania proszę zamykać się w łazience by Wasz ukochany się nie przestraszył, ponieważ po nałożeniu maski możecie wyglądać jak Ogr :P

 (modelka; J.)

3. Glinka żółta przeznaczona jest do skóry tłustej, mieszanej oraz trądzikowej. Delikatnie oczyszcza  skórę, łagodzi objawy trądziku, oczyszcza i wygładza skórę, łagodzi podrażnienia skóry, zamyka rozszerzone pory, zmniejsza zmarszczki i zapobiega ich powstawaniu.

4. Glinka biała (osobiście moja ulubiona) najłagodniejsza ze wszystkich glinek. Glinka biała przeznaczona jest do skóry suchej, wrażliwej, podrażnionej, zmęczonej oraz ze skłonnościami do zmarszczek. Wygładza oraz odświeża skórę,zamyka rozszerzone pory, oczyszcza skórę, świetnie nawilża cerę, łagodzi podrażnienia oraz stany zapalne skóry.


Ponadto glinki można stosować także do pielęgnacji całego ciała. Tak więc, żółta działa ujędrniająco oraz pomaga w walce z rozstępami. Czerwona działa ujędrniająco, pomaga przy schorzeniach takich jak reumatyzm i pomaga w walce z łupieżem. Zielona zapobiega powstawaniu rozstępów. Biała wspomaga gojenie ran, łagodzi stany zapalne skóry. Ja osobiście używam jej jako zamiennik suchego szamponu gdy mi go zabraknie, fantastycznie podnosi włosy i nadaje im świeżości :)

Stosowanie:
 Odpowiednią ilość glinki (ok. 2 dwie małe łyżeczki) wsypać do miseczki i rozrobić z wodą. Do mieszania powinno używać się drewnianego patyczka lub drewnianej łyżki, należy unikać kontaktu glinki w częściami metalowymi. Nanieść grubą warstwę „błotka” na wybrane partie ciała i pozostawić on 10/15 minut, następnie dokładnie spłukać ciepłą wodą.

Uwaga! W razie pokazania się jakichkolwiek podrażnień powinno się przestać stosować glinkę na jakiś czas.

A czy Wy stosujecie jakieś maski na twarz?
S.

1 komentarz:

  1. Świetny post :) nie wiedziałam, że Glinka ma takie super zastosowania !

    OdpowiedzUsuń