niedziela, 24 stycznia 2016

002. Wegańskie ciasto marchewkowe

Ochota na coś słodkiego, może niespodziewani goście. Co zrobić? Upiecz sama coś szybkiego i najlepiej zdrowego. Moją propozycją na takie okazje jest wspomniane w tytule ciasto marchewkowe. Idealne na długie, zimowe wieczory. Aromatyczne i zwarte. Przekonaj się sama jakie proste do zrobienia : )

Potrzebne nam będą:
·         300 g marchwi
·         300 g mąki pszennej albo orkiszowej
·         250 g cukru trzcinowego
·         200 g (dałam mniej ) oleju
·         3 łyżki mielonego siemienia lnianego
·         1 i ½ łyżeczki sody oczyszczonej
·         1 i ½ łyżeczki cynamonu
·         1 łyżeczka soli
·         ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej



Sposób przygotowania:
1.      Marchew obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach
2.      Siemię zalać ciepłą wodą i odstawić na kilka minut
3.      W dużej misce wymieszać mąkę z sodą oczyszczoną i przyprawami
4.      W mniejszej misce dokładnie wymieszać spęczniałe siemię, olej i cukier, następnie dodać marchewkę
5.      Zawartość obu misek połączyć i dokładnie wymieszać
6.      Piec 40-45 minut w temperaturze 180 stopni
*Przed włożeniem do piekarnika całość polałam domową konfiturą brzoskwiniową i posypałam orzechami laskowymi. Oczywiście można wybrać swoje ulubione dodatki np.płatki migdałowe albo słonecznik: )



Mam nadzieję, że przepis będzie inspiracją dla wegan, a osoby nieobcujące na co dzień z takimi potrawami chętnie spróbują nowości : ) Smacznego!
                                                                                                                                                                 J.


2 komentarze: